ERP dag 1 de klant

De klant wat heeft deze met een ERP systeem te maken en dat ook nog op dag 1?

Wat gaan we inrichten voor de klant.

-> Beheer klantrelaties (CRM)

Customer Relationship Management (CRM) is de term die gebruikt wordt voor het beheer van klantrelaties binnen een bedrijf. Een CRM-systeem wordt gebruikt voor de opslag, analyse en inzet van alle relevante klant informatie. Wat relevante klant informatie is, hangt natuurlijk erg af van het bedrijf en zijn soort klanten. In sommige bedrijven gaat dit misschien alleen over het gestructureerd bijhouden van de juiste contactgegevens of acties in relatie tot klanten. Andere bedrijven hebben behoefte aan geavanceerde functionaliteiten binnen het CRM om hun klanten helemaal te doorgronden.

YetiForceCRM

 

Met behulp van een Self Service Portal (SSP) zorgen we ervoor dat de klant snel bij de gegevens kan.  We integreren direct vanaf dag1 een SSP kennissysteem, webshop en klantportaal in één. Het helpt onze klanten om snel te vinden waar ze naar op zoek zijn en minimaliseert zo frustraties. Wanneer zij zelf een incident hebben ingediend kunnen ze ook de status bekijken (track & trace). Dit scheelt ook weer in het aantal telefoontje naar de servicedesk. Daarnaast zal een SSP ook helpen om het aantal herhaalde meldingen op de servicedesk te verminderen. Zo heb je meer tijd voor jouw werk waar je jouw plezier uit haalt. En vergeet niet je krijgt data van je klant, kennis over je klant.

We gaan aan de slag met de onderstaande vier tips zodat onze klanten ook daadwerkelijk de self service portal gaan gebruiken.

>We betrekken de toekomstige klant gebruikers direct vanaf het begin bij de implementatie van de SSP. We vragen de klant uit waar het portaal aan moet voldoen om een verbetering te zijn.
>Medewerkers van de klant gebruiken de self service portal (SSP) straks alleen als ze overtuigd zijn dat het portaal makkelijker werkt dan het telefoontje dat ze nu plegen. Overtuig de klant medewerkers hiervan. Met alleen een e-mail bij de lancering van de SSP krijg je de klantmedewerkers niet mee.
>Medewerkers willen alleen een portal gebruiken als deze betrouwbaar is, bij het minste of geringste haken klanten af bij niet juiste data of functioneren.
>De self service portal zal beschikbaar gesteld worden direct uit het ERP systeem, medewerkers van de klant zijn directe gebruikers van de portal.
Gebruik posters, bureau kaarten, een instructievideo, screensaver of een grappige gadget. Zorg dat je deze promotiemiddelen inzet op plekken waar ze nodig zijn.

 

%d bloggers liken dit: